סגן ר"ע ת"א אלנתן: "ראש העיר חולדאי לא קשור לחילול השבת"

דוד לזר No Comments on סגן ר"ע ת"א אלנתן: "ראש העיר חולדאי לא קשור לחילול השבת"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת חילול השבת בפינוי הריסות גשר מעריב בתל אביב: הבוקר (ראשון) חבר מועצת העיר ת"א מטעם ש"ס, סגן רה"ע נתן אלנתן אומר לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' כי ראש העיר רון חולדאי לא אשם בפינוי ההריסות בשבת.

אלנתן אמר כי הוא בעצמו לא ראה חילול שבת אך הוא מסתמך על התקשורת, "לא ראיתי בעיניים את העבודות בשבת, כל האיזור הוא אזור של תעסוקה ולא של מגורים, אנחנו ניזונים מהתקשורת שאומרת שהיו חילולי שבת".

לדבריו של אלנתן, הבעיה היא דווקא העובדה ש"אף אחד לא הכחיש את הדיווחים", אולם לדבריו, "ראש העיר לא אחראי לכך ומי שאומר כך – לא יודע מה שהוא מדבר. אין לראש עיר סמכות בענין. כל הנושא של עבודות הרכבת לא קשורה לעירייה, מי שעשה את העבודות היא חברת בבעלות מדינת ישראל. עמדת העירייה ידועה ויש לעירייה הרבה ביקורת על ההתנהגות בעבודות הרכבת הקלה. משרד התחבורה – הם אחראים על כל העבודות".

"עבודות המדינה בסמכות של משרד התחבורה, כמו"כ גם כל שינוי של תמרור בעיר – מצריך אישור של משרד הממשלה" אמר והוסיף כי "מי שהבטיח שלא יהיו חילולי שבת – זה משרד התחבורה שצריך לתת את הדין על כך".

סגן ראש העיר החרדי דרש לשנות את התדמית של העיר תל אביב, "עד כמה שידוע שת"א מחללת שבת, החלול הוא בעיקר בתחום הבילוים וכדו', אבל אין עבודות בשבת מטעם העירייה שמאוד מקפידה על זה. כדוגמת נכסים שהעירייה משכירה לגופים שונים – היא מציבה תנאי שלא יחללו שבת".

"אדבר היום עם הגורמים הרלוונטים בעירייה שהייתה השבוע בפגרה. כל הפרויקט של הריסת הגשר היה בתקופה שהעירייה הייתה סגורה כמעט לגמרי, כל הפקידים הבכירים לא נמצאים וזה פרויקט שהעירייה לא קשורה אליו".



0 תגובות